RODO

Polityka prywatności Serwisu Odesign Decor

1.   Definicje

1.1. Administrator – Magdalena Kula prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Magdalena Kula, adres: Istebna 1215, 43-470 Istebna, NIP: 5130103178

1.2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

1.3 Pliki cookie – niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu Użytkownika podczas korzystania z Serwisu oraz wszelkie inne podobne technologie służące do zbierania informacji o aktywności Użytkownika w Serwisie. Pliki cookie mogą pochodzić od Administratora lub od zaufanych partnerów Administratora.

1.4. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.

1.5. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

1.6. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.odesign-decor.pl

1.7. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.

2.   Przetwarzanie Danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu

2.1.  W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

3.   Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych w Serwisie

I) UŻYTKOWANIE SERWISU

3.1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu przetwarzane są przez Administratora:

3.1.1. wcelu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

3.1.2. wcelu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.

I) WYKORZYSTANIE FORMULARZA KONTAKTOWEGO
[1] 

3.2. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych wynika wyłącznie z woli samego Użytkownika.

3.3. Dane osobowe są przetwarzane w celu identyfikacji Użytkownika oraz odpowiedzi na jego zapytanie przesłane poprzez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi i/lub wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika przez Administratora w celu odpowiedzi na zapytanie przesłane przez formularz (art. 6 ust. 1 lit. a oraz lit. b RODO).

III) CELE MARKETINGOWE

3.4. Dane osobowe Użytkownika mogą być wykorzystywane przez Administratora, aby kierować do niego treści marketingowe związane z działalnością Administratora. Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na nie zgodę. Użytkownikowi przysługuje prawo do wycofania niniejszej zgody w dowolnym momencie.

3.5. Dane osobowe są przetwarzane:

3.5.1. wcelu przesłania zamówionej informacji handlowej – podstawą prawną przetwarzania, w tym z wykorzystaniem profilowania, jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w związku z wyrażoną zgodą;

3.5.2. wcelach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności.

4.   Pliki cookie

4.1. Administrator w ramach Serwisu korzysta z plików cookie. Administrator wykorzystuje Pliki cookie przede wszystkim, aby umożliwić Użytkownikowi dostęp do Serwisu i ułatwić Użytkownikowi korzystanie z niego. Administrator wykorzystuje zarówno niezbędne pliki cookies, zapewniające Użytkownikowi dostęp do Serwisu, jak również pliki cookies opcjonalne, tj. Funkcjonalne, analityczne czy reklamowe. Dla wykorzystania opcjonalnych plików cookies przez Administratora niezbędna jest zgoda Użytkownika.

4.2. Administrator wykorzystuje Pliki cookie również w celach analitycznych oraz marketingowych – jednak wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę przy pierwszym wejściu do Serwisu.

4.3. Administrator wykorzystuje też inne technologie i rozwiązania techniczne pozwalające uzyskać dostęp do informacji przechowywanej na urządzeniu lub w przeglądarce Użytkownika (np. Local Storage, dzięki której Administrator uzyskuje dostęp do informacji zapisywanych podczas korzystania z Serwisu w wydzielonej części pamięci przeglądarki Użytkownika).

4.4. Przeglądarka internetowa Użytkownika powinna zapewniać możliwość zmiany ustawień tak, aby odrzucić, usunąć lub zablokować określone Pliki cookie.

4.5. Ponieważ niektóre Pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania Serwisu, zmiana ustawień przeglądarki może sprawić, że niektóre usługi nie będą działać prawidłowo, a nawet całkowicie uniemożliwić korzystanie z Serwisu.

5.   Okres przetwarzania Danych osobowych

5.1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody, zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, lub przedawnienia roszczeń Użytkownika co do przetwarzania danych przez Administratora.

5.2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

6.   Uprawnienia Użytkownika

6.1. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych.

6.2. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, które odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora.

6.3.Użytkownikowi, którego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tym naruszeniu lub otrzymania informacji od Administratora.

6.4. Wzakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem drogą elektroniczną pod adresem mailowym: kontakt@odesign-decor.pl

7.   Odbiorcy Danych osobowych

7.1. W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom usług IT pozwalającym na prawidłowe korzystanie z Serwisu.

7.2. W przypadku uzyskania przez Administratora zgody Użytkownika w tym zakresie, dane Użytkownika mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.

8.   Przekazywanie Danych osobowych poza EOG

8.1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

8.1.1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;

8.1.2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;

8.1.3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.

9.   Bezpieczeństwo Danych osobowych

9.1. Administrator na bieżąco prowadzi działania, których celem jest zapewnienie, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny, upewniając się, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

9.2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.

10. Dane kontaktowe

10.1. Kontakt z Administratorem jest możliwy drogą mailową pod adresem: kontakt@odesign-decor.pl

12. Zmiany Polityki prywatności

12.1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.

12.2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 20.02.2023 roku.


UWAGA! Przy formularzach kontaktowych i tych wyskakujących okienkach na zgody marketingowe, newslettery, cookies fakultatywne musicie dołączyć formułkę z wyrażeniem zgody i najlepiej obok checkbox żeby klient mógł sam kliknąć, że wyraża zgodę. Te formułki muszą brzmieć „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez {Nazwa Firmy] w celach marketingowych [jeśli formularz to W CELACH ZWIĄZANYCH Z NAWIĄZANIEM KONTAKTU Z ADMINISTRATOREM] oraz oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności” No i tutaj też oczywiście link do polityki prywatności