REGULAMIN

Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży w ramach Sklepu internetowego działającego pod adresem odesign-decor.pl

Właścicielem sklepu jest Magdalena Kula prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Magdalena Kula, adres: Istebna 1215, 43-470 Istebna, NIP: 5130103178

Korzystanie przez Kupującego ze Sklepu oznacza potwierdzenie faktu zapoznania się przez Kupującego z niniejszym regulaminem, oraz akceptację jego postanowień. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży.

Poprzez akceptację regulaminu Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

1. Definicje:

1.1.Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.

1.2. Sklep – sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym: www.odesign-decor.pl

1.3. Sprzedawca – Magdalena Kula prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Magdalena Kula, adres: Istebna 1215, 43-470 Istebna, NIP: 5130103178, adres e-mail: kontakt@odesign-decor.pl, nr tel: [___].

1.4. Kupujący, lub Klient – osoba fizyczna, która ma pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu.

1.5. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, składający zamówienie w Sklepie, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową

1.6. Przedsiębiorca Konsument – Kupujący, będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, składającą zamówienie w Sklepie, związane z jego działalnością gospodarczą, ale niemającego dla niego charakteru zawodowego tzn. że nie jest składane w ramach przedmiotu prowadzonej przez Kupującego działalności gospodarczej (PKD), wskazanego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

1.7. Towar lub Produkt– produkt oferowany przez Sprzedawcę do sprzedaży, dostępne w Sklepie.

1.8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy.

1.9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.

1.10. Formularz Zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia.

1.11. Koszyk– element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty i w którym Klient ma możliwość zweryfikować oraz modyfikować treść Zamówienia.

1.12. Dni Robocze– wszystkie dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.

1.13. Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

2. Postanowienia ogólne

2.1. Niniejszy regulamin określa:

  • warunki techniczne niezbędne do korzystania ze sklepu internetowego;
  • zasady korzystania ze Sklepu;
  • warunki składania Zamówień,
  • warunki dostarczania zamówionych towarów/towar Kupującemu;
  • warunki płatności;
  • warunki rozwiązywania umów – uprawnienia Kupującego do rezygnacji z zamówienia i odstąpienia od umowy;
  • tryb postępowania reklamacyjnego – zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

    2.2. Do użytkowania Sklepu niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do funkcjonującej sieci Internet i aktualną wersją przeglądarki internetowej.
    2.3. W ramach korzystania ze Sklepu zabronione jest dostarczanie przez Kupującego treści bezprawnych. Kupujący zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość sklepu internetowego lub jego elementy techniczne. Zabronione jest korzystanie ze Sklepu w celach sprzecznych z jego przeznaczeniem.
    2.4. Składanie Zamówień przez Klienta możliwe jest po podaniu przez Klienta niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia przez Sprzedawcę.
    2.5. Informacje umieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego, co oznacza między innymi, że Sklep może odmówić zawarcia umowy.
    2.6. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub przy wykorzystaniu niepoprawnych danych osobowych.

3. Składanie i realizacja Zamówień

3.1. Sklep oferuje zindywidualizowanych produkty wykonywane według specyfikacji Klienta.

3.2. Sklep ma prawo do odmowy realizacji zamówień:

  • nieopłaconych przez Klienta,
  • wskazujących na nabycie towarów w celu ich dalszej odsprzedaży,
  • Których zrealizowanie przez Sprzedawcę nie jest możliwe z przyczyn określonych przez Sprzedawcę,
  • złożonych na nieprawidłowo wypełnionym zamówieniu,
  • złożonych z naruszeniem Regulaminu.

3.3. W celu złożenia Zamówienia należy:

  • [TUTAJ NALEŻY UZUPEŁNIĆ PROCEDURĘ SKŁADANIA ZAMÓWIENIA – CZY MACIE OPCJĘ ZAKŁADANIA KONTA, EW CZY TYLKO PRZEZ FORMULARZ KONTAKTOWY – należy opisać całą procedurę, od wyboru produktu, do kliknięcia „zamawiam i płacę” – zależy jak brzmi wasz przycisk :D]

3.4. Zamówienia realizowane są na terenie Unii Europejskiej.

3.5. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego towaru. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Sklep niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni roboczych, potwierdzi jej przyjęcie do realizacji.

3.6. Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia, zostanie przesłane potwierdzenie otrzymania przez Sklep zamówienia złożonego przez Klienta.

3.7. Klient jest obowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony Produkt. Zamówienie nieopłacone niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, zostanie anulowane, a Sklep zostanie zwolniony z obowiązku jego realizacji.

3.8. Niezbędnym warunkiem realizacji Zamówienia przez Sklep jest podanie danych pozwalających na prawidłową identyfikację Klienta, w tym w szczególności adres e-mail. W razie podania przez Klienta niekompletnych danych, których brak spowoduje niemożność skontaktowania się z Klientem przez okres przekraczający 5 dni, Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia.

3.9. Zmiany w Zamówieniu mogą być dokonywane przez Kupującego wyłącznie przed przyjęciem zamówienia do realizacji przez Sklep i jedynie poprzez zgłoszenie ewentualnych zmian drogą mailową na adres Sprzedawcy, tj.: [____].

4. Ceny Produktów i płatność

4.1. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i są cenami brutto to znaczy, że zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy Produktów. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia towarów do Klienta. Całkowity koszt zamówienia (tj. cena produktu wraz z kosztami dostawy) jest widoczna w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.

4.2. Podane w Sklepie ceny obowiązują od dnia złożenia zamówienia do dnia jego realizacji.

4.3. Cena Produktów może ulec zmianie w zależności od indywidualnych ustaleń poczynionych przez Klienta oraz Sprzedawcę, a także w przypadku zmiany ceny surowców wykorzystywanych przez Sprzedawcę do wykonania Produktów. O ewentualnej zmianie ceny Produktów objętych Zamówieniem już złożonym Sprzedawca poinformuje Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o zmianie cen surowców.

4.4. Klient ma możliwość zapłaty za zamówienie: [TUTAJ DO UZUPEŁNIENIA FORMY PŁATNOŚCI: BLIK, KARTA, PRZELEW ITD]. Po przejściu do płatności Klient zostanie w sposób bezpieczny przekierowany na stronę operatora płatności. W przypadku braku odnotowania płatności w ciągu [TUTAJ OKREŚLCIE TERMIN, MOGĄ BYĆ GODZINY MOGĄ BYĆ DNI] od złożenia Zamówienia, Zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

 5. Odbieranie zamówień, dostawa i koszty dostawy

5.1. Zamówione towary dostarczane są wyłącznie na terenie Polski, za pośrednictwem wybranej przez Klienta formy dostawy, pod wskazany przez Klienta adres.

5.2. W Sklepie są możliwe następujące formy dostawy:

  • [DO UZUPEŁNIENIA – JAKIE FORMY DOSTAWY]

5.3. Sklep poinformuje Klienta o terminie dostawy Towaru po nadaniu Towaru przez Sklep. Dostawy Produktów odbywają się w dni robocze.

5.4. Koszty dostawy Towarów ponosi Kupujący.

5.5. W przypadku Zamówienia kilku Produktów zostaną one dostarczone jedną przesyłką w terminie odpowiadającym najdłuższemu z terminów oczekiwania wskazanemu dla zamówionych Produktów przez Sprzedawcę, chyba, że strony uzgodnią inaczej.

5.6. Przy odbiorze towarów Kupujący jest zobowiązany sprawdzić towar pod względem ilości i jakości. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń w czasie odbioru towaru w odbieranej przesyłce należy sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera i odmówić przyjęcia towaru.

5.7. Termin dostawy Produktu do Klienta zostanie określony indywidualnie w zależności od zamawianych Produktów.

5.8. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia nadania Towaru.

6. Odstąpienie od umowy

6.1. Sprzedawca oferuje Produkty nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta i/lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

6.2. Klientowi nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży określone w art. 27 ustawy o pracach konsumenta, z uwagi na charakter Produktów oferowanych przez Sklep.

7. Reklamacje

7.1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem oraz przedsiębiorcą na prawach konsumenta, w przypadku stwierdzenia niezgodności Towarów z umową, w tym w szczególności w przypadku wystąpienia wad Towarów, leżących po stronie Sklepu.

7.2. W przypadku wystąpienia niezgodności Towaru z umową Klient obowiązany jest poinformować Sprzedawcę o niniejszym przesyłając zgłoszenie reklamacyjne na adres mailowy: kontakt@odesign-decor.pl

7.3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej: nr zamówienia, imię, nazwisko oraz adres mailowy Klienta, opis wady oraz fotografie Towarów dotkniętych wadą ukazujące wadę, a także żądanie związane z reklamacją.

7.4. Reklamacje rozpatrywane będą przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania zgłoszenia przez Sprzedawcę. Jeżeli dane podane w zgłoszeniu reklamacyjnym lub informacje w nim zawarte uniemożliwiają rozpoznanie reklamacji i wymagają uzupełnienia, Sprzedawca wezwie Klienta do uzupełnienia zgłoszenia reklamacyjnego. Klient zobowiązany jest uzupełnić zgłoszenia reklamacyjne najpóźniej do 7 dni od dnia wezwania go do uzupełnienia zgłoszenia przez Sprzedawcę.

7.5. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać jego naprawy lub wymiany. Jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

7.6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

7.7. Kupujący udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie w sposób uzgodniony ze Sprzedawcą.

7.8. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

  1. Sprzedawca odmówi doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie ust. 7.6.,
  2. Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 7.6.,
  3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,
  4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy,
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

7.9. Sprzedawca zwróci Klientowi kwoty należne z tytułu skorzystania z prawa obniżenia ceny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.

7.10. W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca wadliwy towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę w terminie 14 dni od dnia otrzymania wadliwego towaru.

7.11. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

7.12. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

7.13. W przypadku Klientów będących przedsiębiorcami brak jest uprawnień do złożenia reklamacji, tym samym wyłączone zostają uprawnienia z tytułu rękojmi.

8. Usługi elektroniczne
[1] 

8.1. W Sklepie internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia, Konto Klienta, Newsletter.

8.2. Usługa Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem Sklepu albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia.

8.3. Usługa Elektroniczna Konto Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony do czasu zgłoszenia żądania usunięcia konta przez Klienta.

8.4. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony, do czasu zgłoszenia żądania wypisania się z Newslettera przez Klienta. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera. Sposób realizacji usługi Newslettera reguluje Regulamin Newslettera.

8.5. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę można składać na maila kontakt@odesign-decor.pl

9. Postanowienia końcowe

9.1. Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym Sklepu w zakładce „Regulamin”

9.2. Klient ma możliwość odczytu, pobrania treści Regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku Regulaminu.

9.3. Sklep dokona zmiany postanowień Regulaminu z ważnych powodów po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu w Sklepie. Nowy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji.

9.4. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Sklepu przed dniem wejścia w życie zmian.

9.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r.  o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych, oraz RODO. 

9.6. Wszelkie spory, powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, mogące wyniknąć na tle stosowania postanowień niniejszego Regulaminu rozstrzygane będą przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.